Masaże

MASAŻ KLASYCZNY

Polega na bezpośrednim oddziaływaniu bodźców mechanicznych na skórę, tkankę podskórną i 1amięśnie. Poprawia krążenie, zwiększa sprężystość tkanek, działa rozluźniająco, przeciwbólowo, zwiększa dopływ krwi żylnej do serca i usprawnia krążenie limfatyczne. Jest to zabieg kompletny oddziaływający na całe nasze ciało.

MASAŻ SEGMENTARNY

Poprzez działanie na powłoki ciała technikami ręcznymi, w tym również masażem punktowym, wpływamy na działanie poszczególnych narządów wewnętrznych naszego ciała lub leczniczo na cały organizm.

DRENAŻ LIMFATYCZNY

Przy pomocy rąk terapeuty lub innych urządzeń do tego celu stworzonych, usprawniane jest krążenie limfy. Tym sposobem zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych, zapalnych i

chłonnych. Jest to także leczenie wspomagające przy amputacji piersi, czyli mastektomii. Ma również ma działanie odchudzające i poprawiające kondycję skóry.

SEKWENCYJNY MASAŻ UCISKOWY (BOA)

Masaż przy pomocy wyspecjalizowanego urządzenia Doctor Life. Aparat ten to specjalnie skonstruowane rękawy wypełnione powietrzem, w których pod ciśnieniem powstają fale uciskowe pobudzające krążenie limfy. Dzięki jego działaniu znikają obrzmienia i obrzęki nóg, ustępuje uczucie ciężkości. Aparat umożliwia przeprowadzenie zabiegów masażu pneumatycznego, masażu limfatycznego, masażu pulsacyjnego i klasycznego dla kończyn górnych i dolnych.

Masaż aparatem:

• wspomaga przepływ krwi i limfy
  • powoduje lepszą przemianę materii
  • tłoczy krew w kierunku serca
  • pomaga przywracać utraconą elastyczność skóry
  • wspomaga działania profilaktyczne.

Aparat ma rozległe zastosowania terapeutyczne:

• stany pourazowe, rekonwalescencja
  • niewydolność limfatyczna, detoksykacja organizmu
  • profilaktyka niewydolności układu krążenia, zapobieganie powstawaniu żylaków
  • niewydolność limfatyczna po mastektomii, opieka po zabiegu liposukcji
  • obrzęki
  • likwidacja cellulitis
  • algodystrofia kończyn górnych i dolnych, angiopatia cukrzycowa, dna moczanowa
  • choroba niedokrwienna kończyn dolnych

A także rozległe zastosowania dla urody i zdrowia:

• wspomaganie terapii odchudzających i odmładzających
  • poprawa jakości tkanki skórnej i tkanek podskórnych, jędrności skóry, ‘odżywienie’ skóry
  • stymulacja procesów przemiany materii
  • regeneracja organizmu po wysiłkach fizycznych lub długotrwałym utrzymywaniu jednej pozycji
  • usuwania objawu ‚ciężkich nóg’, skutków zmęczenia

TERAPIA MANUALNA, CHIROPRAKTYKA I KRĘGARSTWO

2aTerapia manualna to uznana metoda fizjoterapii – terapeuta, uciskając odpowiednie punkty na ciele, dociera do miejsc bolesnych i przywraca równowagę mięśniową. Terapia manualna to forma masażu i ruchu stosowana w leczeniu dolegliwości kręgosłupa i stawów. Terapia manualna pozwala leczyć dolegliwości kręgosłupa, zwyrodnienia i urazy stawów, bóle mięśni, głowy oraz napięcia wynikające ze stresu i przemęczenia.

Terapia może przynieść ulgę nawet w trakcie silnego bólu (np. migrenowego, rwy kulszowej). Zwykle już po pierwszym, 30-minutowym zabiegu, pacjent czuje się lepiej, a po kilku następuje znaczna poprawa. Praca z pacjentem zaczyna się od wnikliwego wywiadu.

Wskazania do wykonywania zabiegu:

• zespoły bólowe stawów i kręgosłupa
  • bóle głowy, także migrenowe
  • drętwienie kończyn i palców
  • dyskopatia
  • nerwobóle
  • wady postawy
  • napięcia karku
  • stany napięcia i przemęczenia.
fa